آیا قصد دارید سایت وردپرس خود را به یک شرکت میزبان جدید یا سرور متفاوت منتقل کنید؟ بزرگترین خطر هنگام تغییر میزبانی وب یا انتقال وب سایت به سرور جدید، از بین رفتن داده ها و خرابی است که همین دلیل باعث شده که انتقال فایل های سایت سخت و حیاتی شود .

از بین رفتن فایل ها و یا خرابی آنها یک فاجعه محسوب میشود که به طور کامل قابل جبران نیست، به همین دلیل تعویض میزبان وب جدید می تواند زمان استرس زا باشد، به همین دلیل بسیاری از دارندگان سایت ترجیح می دهند میزبان وب را تغییر ندهند مگر اینکه لازم باشد.

در این آموزش گام به گام، ما به شما نشان می دهیم که چگونه با خیال راحت سایت وردپرس خود را بدون هیچگونه خرابی ، به یک هاست جدید منتقل کنید.

قبل از هرچیز بیایید نگاهی به مراحل بیندازیم تا وردپرس را به سمت سرور میزبان جدید (بدون هیچگونه خرابی) انتقال دهیم.

  1. هاست جدید  WordPressخود را انتخاب کنید .
  2. افزونه Duplicator را برای انتقال آسان نصب کنید .
  3. سایت وردپرس خود را در هاست جدید بارگزاری کنید .
  4. آماده سازی و حل مشکلات ناگهانی در فرایند انتقال.
  5. یک دیتابیس MySQL در میزبان جدید خود ایجاد کنید .
  6. فایل بکاپ را در هاست جدید اجرا کنید.
  7. سرور نام دامنه خود را به روز می کنید .

مرحله 1: هاست جدید  WordPress خود را انتخاب کنید .

اگر حتی بعد از بهینه سازی سرعت و عملکرد وردپرس از دست یک میزبان وب آهسته خسته شده اید ، وقت آن است که سایت وردپرس خود را به یک هاست جدید منتقل کنید که بتواند ترافیک رو به رشد شما بهبود ببخشد.

وقتی به دنبال انتخاب ارائه دهنده جدید میزبان وردپرس هستید ، باید با دقت انتخاب کنید ، زیرا قرار نیست که هر روز آن را عوض کنید، پس باید با دقت یک هاست وردپرس برای خود انتخاب کنید.

پیشنهاد ویژه : اگر هنوز میزبان جدید خود را انتخاب نکرده اید حتما به آرشاتک یک سری بزنید و از امکانات میزبانی آرشاتک بهرمند شوید.

پس از خرید هاست جدید خود، وردپرس را نصب نکنید.  ما این کار را در مرحله بعدی انجام خواهیم داد. در حال حاضر، حساب میزبانی وب جدید شما باید هیچ پرونده یا پوشه ای در آن وجود نداشته باشد.

مرحله 2: افزونه Duplicator را برای انتقال آسان نصب کنید .

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی افزونهDuplicator  به صورت رایگان در وب سایت است که می خواهید آن را انتقال دهید.

Duplicator یک افزونه رایگان است که ما آنرا برای انتقال سایت توصیه می کنیم، زیرا شما را برای یک انتقال بدون استرس کمک میکند.

هاست جدید

 با این حال ، در این مقاله شما را با نحوه استفاده از آن برای انتقال سایت وردپرس خود از یک میزبان به میزبان دیگر با خرابی 0% راهنمایی میکنیم، امیدوارم لذت ببرید.

پس از نصب و فعال سازی Duplicator ، به صفحه Duplicator » Packages  در پیشخوان وردپرس خود بروید.

در مرحله بعد ، باید در گوشه بالا سمت راست بر روی دکمه "Create New" کلیک کنید.

پس از آن همانگونه در شکل زیر مشاهده می کنید ، بر روی دکمه Next کلیک کرده و مراحل ایجاد بسته خود را دنبال کنید.

در این مرحله باید اطمینان حاصل کنید که نتایج اسکن فایل های بررسی شده درست است (همه چیز باید "Good" باشد) و سپس بر روی دکمه “Build” کلیک کنید.

این روند بسته به حجم فایل ها ممکن است چند دقیقه طول بکشد، بنابراین برگه را باز نگهدارید تا افزونه کار خود را انجام می دهد.

پس از اتمام این مراحل ، گزینه های بارگیری شدهInstaller  و بسته Archive را مشاهده خواهید کرد. برای بارگیری هر دو فایل باید روی پیوند "one-click Download" کلیک کنید.

پرونده ایجاد شده که دانلود کردید یک کپی از وب سایت کامل شما است و پرونده نصب کننده "installer" نصب سایت را بر روی میزبان جدید صورت خودکار انجام می دهد.

مرحله 3 : سایت وردپرس خود را به هاست جدید وارد کنید

اکنون که فایلهای بکاپ و نصبی را دانلود کرده اید ، وارد مرحله بعدی یعنی بارگذاری آنها در هاست جدید میشویم.

وارد Cpanel میزبان جدید خود شوید و فایل های که دانلود کرده اید را در آن به صورت کامل و درست آپلود کنید، شما میتوانید با استفاده ازFTP  این کار را انجام دهید و یا نرم افزار فایل زیلا (Filezilla)  این کار را برای شما راحت میکند.

قابل از آپلود اطمینان حاصل کنید که فهرست اصلی شما کاملاً خالی است. برخی از شرکت های میزبان وب هنگام ثبت نام به صورت خودکارWordPress  را نصب می کنند، اگر WordPress را در فهرست اصلی خود نصب کرده اید ، ابتدا باید WordPress را حذف کنید.

با استفاده از هر روشی که استفاده میکنید شما باید فایل installer.php و Archive.zip پرونده خود را در فهرست اصلی (معمولا public_html است) وب سایت آپلود کنید.

پس از اتمام ، باید فایل Archive و پرونده installer.php را در فهرست اصلی سایت خود مشاهده کنید.

پرونده ایجاد شده که دانلود کردید یک کپی از وب سایت کامل شما است و پرونده نصب کننده "installer" نصب سایت را بر روی میزبان جدید صورت خودکار انجام می دهد.

مرحله 4: آماده سازی و حل مشکلات ناگهانی در فرایند انتقال

در این مرحله پس از بارگذاری هر دو پرونده در هاست جدید ، باید به فایل installer.php با یک مرورگر دسترسی پیدا کنید.

به طور معمول با استفاده از URL مانند این امکان دسترسی به این پرونده وجود دارد:

http://www.example.com/installer.php

با این وجود ، اگر در مراحل قبل به درستی عمل نکرده باشید، در این جا با خطا مواجه می شوید که قادر به ادامه کار نخواهید بود.

مرحله 5: یک دیتابیس MySQL در میزبان جدید خود ایجاد کنید .

قبل از نصب بسته نصبی روی هاست جدید ، شما نیاز به ایجاد یک پایگاه داده MySQL در حساب میزبانی جدید خود دارید. اگر قبلاً یک پایگاه داده MySQL  ایجاد کرده اید ، می توانید به مرحله بعدی بروید.

به داشبورد cPanel حساب میزبان جدید خود بروید، به قسمت Databases بروید و روی نماد پایگاه داده MySQL@Databases کلیک کنید.